יוטיוב 8 מיליון צפיות

יוטיוב היה אתר חדש ולא כל כך מוכר

באוקטובר 2008. גם אני הייתי אנימטורית די חדשה ולא כל כך מוכרת.

עמלתי על הקמת אתר (גרסה מוקדמת יותר), אבל כבר היו פניות של לקוחות ועבדתי.

החלטתי, רק לבינתיים להעלות את הסרטון “כוכבים” ועוד כמה עבודות לקונספט הלא מוכר הזה – אתר שיתוף סרטונים. שאם יפנו לקוחות שירצו לראות דוגמאות, יהיו לינקים לשלוח להם…ויצאתי לענייני.

כשחזרתי, חשבתי שיהיה נחמד לבדוק כמה אנשים ראו אותו בינתיים.

כשראיתי שהמספר הוא 230,000 הייתי בטוחה שמשהו לא בסדר במניה של הצפיות.

אבל אחר כך,

כשהתחילו להגיע תגובות מכל העולם – החל בערב הסעודית וכלה בשוודיה, כתבות בעיתונות ותשומת לב תקשורתית. הבנתי, שהמספרים כנראה לא היו מופרכים.

הכי נהניתי לעקוב אחרי הפרסים שיוטיוב מעניק לערוצים הניצפים ביותר,

אפשר לראות אותם בתמונה:

youtube-honors-awards-01-11-08

מה למדתי מההצלחה ביוטיוב?

ראשית, הבנתי שכללי המשחק השתנו. עד אותו זמן, סרטוני אנימציה קצרים הוקרנו רק בפסטיבלים, שאליהם הלכו מביני דבר בלבד.

מרגע שיוטיוב הפך לפורטל העצום שהוא כיום – כל אחד יכול להיחשף לסרטונים בקלות. אנימציה, בתור מדיום להעברת מסרים, הפכה להיות נגישה לכולם.

למדתי שאיור מדלג בקלילות על מחסומי השפה. ההתנגדות האוטומטית והמאמץ שצריך לעשות כשפונה אליך מישהו בשפה שאתה לא מבין פשוט נעלמים כשמדובר באנימציה.

שזה כלי ששובר קרח בין אנשים ובעיקר שזו דרך להביא את הסיפור שלך, העיסקי או האישי, לכל מי שאתה רוצה ולכל מי שזה רלוונטי עבורו.

לא ידעתי את זה באותו זמן, אבל זה היה הרגע שבו נולד דגזהב אנימציה.

עסקים צריכים אנימציה

כי הבנתי, בדיעבד, שעסקים צריכים את הדרך הזו לתקשר.

בגובה העיניים, עם הומור וקלילות. שהפניה תהיה שיווקית, אבל ידידותית. לא פרסומית-אגרסיבית.

מה שהבנתי באינטואיציה מגובה במחקרים ובמושג, הכבר לא חדש: שיווק באמצעות תוכן.

התקופה ההיא היתה סופו של עידן הפרסום הפולשני, באמצעות באנרים שמשתלטים על כל המסך או ספאם.

זו היתה תחילתה של תקופת השיווק באמצעות תכנים איכותיים ובראשם – תוכן של וידאו, סרטונים.

שילוב תמונות בכל סוג של תקשורת שיווקית מקפיץ את החשיפה ותשומת הלב שהמסר מקבל. שילוב של סרטון שעובד על כל החושים מביא את ההצלחה הזו לגבהים חדשים.

והיום

יוטיוב הגיע למקומות שלא דמיינתי ב-2008. היום הוא מנוע החיפוש הראשון בגודלו. כן, כן, יותר חיפושים נעשים ביוטיוב מדי יום, מאשר בגוגל.

ואולי קשה יותר לשחזר את ההצלחה המיידית שזכיתי לה אז, אבל אנימציה ממשיכה להיות כלי מדהים להעברת מסר.

אנימציה ממשיכה להיות מדיום חוצה גבולות ושובר קרח, שמעביר את המסר בקלות, בנעימות ובאפקטיביות מקסימלית.

וסבתות…ממשיכות להיות אהובות ❤❤

 

מלאו את הטופס ונחזור אליכם או פשוט תתקשרו ל
054-7939917

מתלבטים אם אתם באמת צריכים סרטון אנימציה לעסק שלכם? בואו לפגישת תסריט חינם, ללא התחייבות ונראה יחד אם זה מה שאתם באמת צריכים (: