מפיקים סרט מוצר? 5 מפתחות לחילוץ מידע מהמחלקות המקצועיות [מצגת להורדה]

קשה לחלץ מידע רלוונטי מהמחלקות המקצועיות? הנה הכלי שיפתור זאת

אחד התפקידים המרכזיים של מנהלי תקשורת שיווקית בארגון הוא תיווך הידע המקצועי של המחלקות השונות והפיכתו למסרי שיווק והדרכה מושכים ואפקטיביים. בשביל זה, צריך לעשות פעולות הרפתקניות לחילוץ המידע בהרבה מקרים…

התיווך יכול להתבצע באמצעות סרטון מוצר, הדרכת משתמשים או מייל לרשימת התפוצה.
תמיד צריך לקחת את הידע הקיים בארגון ולתקשר אותו החוצה באופו פשוט ומובן,
כדי ליצור בידול ובולטות למוצר או השירות של החברה.

אבל …

להשיג ולתמצת את הידע המקצועי של המחלקות השונות זו לעיתים משימה מורכבת לא פחות מהמסע של אינדיאנה ג'ונס בעקבות האוצר האבוד.

חילוץ מידע מהמחלקות המקצועיות לתקשורת שיווקית-חיפוש מידע
כמוהו, אתם עשויים להיתקל במגוון אתגרים בבואכם להשיג את המסרים הרצויים.
הנה כמה מהסכנות האורבות לכם בדרך: ממש בכניסה למערת האוצר יש סיכוי שתיתקלו ב-

קללת עודף הידע

מה זה אומר?

שאם תבקשו ממי שעובד על פרטי הפרטים של פיתוח מוצר מסויים את המידע-

תגלו שהוא מתקשה להבדיל בין עיקר וטפל ונוטה להטביע את העומדים

מולו בהמון ,המון, המון מידע, שרובו כלל לא רלבנטי לקהל היעד שלכם.

קצת אחרי הכניסה וימינה, תמתין לכם ביצת הז'רגון הטובענית

ז'רגון מקצועי ופנימי שלגמרי לא מובן ללקוחות שלכם ובעצם, גם לא לכם…

ובל נשכח את התהום שמפרידה ביניכם לאנשי המקצוע בארגון- שפשוט לא דוברים "שיווקית" או "תקשורתית" ולא תמיד מבינים מהו המידע שאתם צריכים כדי להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר.

חילוץ מידע מהמחלקות המקצועיות לתקשורת שיווקית-פער הידע

בקיצור

מה שהופך את המחלקה המקצועית לכל כך, ובכן, מקצועית. הוא בדיוק אותם פרטים שהופכים את התקשורת איתם למשונה לפרקים.

עודף ידע, כניסה לפרטי פרטים, ז'רגון. בשביל זה אתם כאן! כדי לקחת את הידע הזה ולהפוך אותו למסר שיווקי קולע.
אבל לא תמיד פשוט ליצור שפה משותפת בינכם ובינם. אתם מכוונים לאיקס והם עונים ב-זד.

אבל –

חדשות טובות!

הורידו כלי לחילוץ מידע מהמחלקות המקצועיות

במשך שנות עבודתי הארוכות בהפקת סרטוני שיווק והסבר – פיתחתי שיטה פשוטה ויעילה להשיג ולתקשר את המידע הנחוץ- ואני שמחה לחלוק אותה איתכם כאן.

שוב ושוב נוכחתי שלא חשוב עד כמה החומר המקצועי מורכב, תמיד ישנם 5 מפתחות פשוטים שפותחים כל מנעול.

לכאורה ,אלו שאלות פשוטות ומובנות מאליהן, אבל התשובות עליהן הן הבסיס לכל תקשורת שיווקית אפקטיבית.

חילוץ מידע מהמחלקה המקצועית-5-מפתחות-להפקת סרטון

בסוף הפוסט תוכלו להוריד מצגת מפורטת עם השאלות, הסברים ודוגמאות כדי להשתמש בה לתקשורת עם המחלקות המקצועיות.

זיכרו,

המטרה שלנו היא לזקק את הידע המקצועי הקיים בארגון

ולהפוך אותו למסר פשוט ומובן, לתקשורת שיווקית מוצלחת ויעילה בין הארגון ובין הלקוחות והעובדים.

המסר המזוקק הזה ישמש אותנו בכל פעם שנידרש להסביר משהו סביב המוצר או השירות המסוים הזה.

והכי טוב- אחרי שתעשו זאת פעם אחת, תוכלו להשתמש בתוצאה במגוון פלטפורמות – סרטון, מצגת או ברושור.

וכל זה בלי להיתקל בשומרי הסף המאתגרים של המחלקה המקצועית…

חילוץ מידע מהמחלקות המקצועיות לתקשורת שיווקית-פער הידע

חילוץ מידע מפתח ראשון – מי?

למי מיועד המוצר או השירות?

כאן מאוד חשוב לרדת לפרטים.

כי "כולם" זו לא תשובה שתקדם אתכם.

כמה שתדייקו יותר בקהל היעד, יהיה לכם קל יותר לפנות אליהם – גם בטקסט שתבחרו, וגם בתמונות, באיורים המתאימים ובצבעוניות הנכונה.

קהל יעד של נשים אימהות לילדים בגילאי 5 עד 7, שונה מאוד מקהל יעד של גברים צעירים בתחום המסעדנות.

ולמה זה חשוב כל כך ?

מכירים את זה שאתם הולכים בקהל גדול ופתאום מישהו אומר את השם שלכם, אפילו לא בקול רם ואתם מיד מסתובבים?

אנחנו מחווטים לזהות ולהגיב לפניה ישירה אלינו. כך שאם המשפט הראשון הוא: "בתור אימא לילדים קטנים גם את יודעת ש…" זה ימשוך תשומת לב מיידית מאימהות לילדים קטנים ויבטיח המשך צפיה, לפחות בשניות הקרובות…

 אם קוראים בשמך בתוך קהל גדול, את מסתכלת. תמונה של אריאן זווגרס
אם קוראים בשמך בתוך קהל גדול, את מסתכלת. תמונה של אריאן זווגרס

חילוץ מידע מפתח שני – מה הכאב?

כל מוצר או שירות נוצרו כדי לתת מענה לבעיה כלשהי.

הבעיה יוצרת כאב. תחת הכותרת "כאב" יכול להיכנס חוסר נוחות, בזבוז זמן, מימשק מרגיז. כל מה שיוצר צרימה אצל קהל היעד שלכם.

כמובן שהמיקוד צריך להיות בכאב שאותו המוצר שלכם פותר ולא העדרו של שלום עולמי…אלא אם כן זה בדיוק מה שהמוצר שלכם עושה ואז פשוט תתקשרו אלי כמה שיותר מהר 🙂

ולמה להזכיר להם מה שכואב? כדי להעלות אותו לתודעה של קהל היעד, כי עשר שניות אחר כך תוכלו לשכך את הכאב הזה עם הפתרון שהמוצר שלכם נותן.

הכאב לא חייב להיות משהו דרמטי ועצום..

כאב לדוגמה- יקר לשלוח תמונות מהנייד בסמס ומסורבל לשלוח אותן דרך המייל.

ההתיחסות לכאב מביאה את הנמען לחפש פתרונות.

מה שמביא אותנו ל-

חילוץ מידע מפתח שלישי – מה הפתרון?

מה הפתרון שמציעה המחלקה המקצועית ?בקשו מהם לנסח אותו במשפט אחד, מקסימום שניים. חשוב להיות מאוד ממוקדים, תמציתיים ולא להשתמש במילת ז'רגון אחת, אלא אם כן אתם מכוונים לקהל יעד שמשתמש בביטויים מקצועיים דרך קבע.

בדוגמא שלנו הפתרון היה מערכת לשליחת מסרים, תמונות וסרטונים חינם ובקלות (ע"ע ווטסאפ ודומיה…)

חילוץ מידע מפתח רביעי – איך זה עובד?

כאן נחוץ הסבר קצר. 3-4 משפטים. שוב, בשפת בני אדם. בלי ביטויי מכירה ובלי ביטויים מקצועיים מסובכים.

פשוט תסבירו, כמו שהייתם מסבירים לחבר, איך משתמשים במוצר או בשירות. לא מדריך הפעלה –אלא הסבר פשוט שיעודד פעולה מצד המשתמש.

לדוגמה:

  • מורידים את האפליקציה
  • נרשמים
  • ומתחילים לשלוח הודעות, תמונות וסרטונים בלי הגבלה!

חילוץ מידע מפתח חמישי – החיים אחרי

זה המפתח האחרון, אבל הוא בהחלט חביב וחשוב.

בקשו מהמחלקה המקצועית להסביר לכם:

מה ייחודי ומצוין כל כך במוצר ואיך הוא משפר את חיי הלקוח?

עם המידע הזה תוכלו לצייר ללקוח תמונה חיה – בין אם במילים ובין אם באופן ויזואלי.

כי מה שאנחנו באמת רוצים הם חיים טובים יותר, נוחים יותר, זולים יותר.

לא לקנות מוצר או להוריד אפליקציה, אלא להשיג את השיפור שהם נותנים לנו.

והשיפור הזה- זה בעצם האוצר שאתם רוצים לחשוף ללקוחות ושבו התקשורת השיווקית צריכה להתמקד:

לעזור ללקוחות לדעת איך חייהם ישתפרו בעקבות המוצר שלכם.

הורידו כלי לחילוץ מידע מהמחלקות המקצועיות

ומה עושים עם המסר המזוקק הזה עכשיו?

אם תשתמשו בו כפי שהוא , תוכלו ליצור בקלות מצגת או סרטון אפקטיביים.

  • אם תשתמשו במפתח הראשון (מי) והשני (מה הכאב) בשילוב עם תמונה מתאימה, תוכלו ליצור פוסט מושך תשומת לב ברשתות החברתיות.
  • המידע הזה יכול להיות השלב הראשון בהפקת סרטון מקצועי, ויראלי ומשעשע.

לסיכום- כל מה שאתם צריכים לשאול את הצוות המקצועי הוא:

  • למי מיועד המוצר?
  • מה הכאב שלו?
  • מה הפתרון שהמוצר נותן?
  • איך זה עובד?
  • איך נראים החיים, אחרי שהוא משתמש במוצר?

מצורפת גם מצגת שמסבירה בפירוט צעד-צעד ותוכלו לשלוח אותה לצוות המקצועי או למלא אותה ביחד איתם.

עם התשובות שתקבלו , תוכלו לתכנן ולהפיק כל סוג של תקשורת שיווקית ולדעת שאתם מכוונים *במדויק* לקהל היעד.

קולעים למה שמעסיק אותו והכי חשוב, יוצרים  ענין בפתרון שאתם מציעים לו.

אם תלכו בדרך הזו, תוכלו לדעת בוודאות שפעם אחרי פעם, אתם הופכים את הידע המקצועי, לתוכן שיווקי יעיל ומושך.

הכלי שהצגתי לפניכם כאן ואתם יכולים להוריד פה, עבד בשבילי כל פעם מחדש, כשעברתי על החומר המקצועי עם החברה שהזמינה סרטון הסבר. זה יעבוד גם בשבילכם. נסו ותהנו 🙂

הורידו כלי לחילוץ מידע מהמחלקות המקצועיות

אהבתם את הפוסט ומצאתם אותו שימושי? יופי! שתפו אותו הלאה!

 

יש לכם מה להוסיף? נהדר! שתפו אותי.!

עד הפעם הבאה, מאיה.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *